Actualidade

Transformación dixital do noso modelo de negocio

Data:  luns, 22 de abril de 2019

Cando falamos da transformación dixital das empresas, referímonos, sobre todo, ao cambio na xestión de procesos e persoas. O mundo actual en constante evolución, fai que sexa imprescindible adaptarnos constantemente á evolución tecnolóxica, incorporando novas ferramentas e metodoloxías, que fan que maduremos no noso modelo empresarial. Isto é, en gran parte, debido á interacción que os nosos clientes, que constantemente incorporan e demandan novas formas de achegamento de contidos.
 
Independentemente do motivo que nos leve como empresa a interesarnos pola transformación dixital (como o feito de non dispoñer dos procesos tecnolóxicos suficiente, ter unha forte competencia no mercado ou unha necesidade xeral de modernización), non debemos esquecer que é crucial maximizar o retorno do investimento.
 
Estes cambios na proposta de valor, fan que debamos cambiar o noso enfoque de traballo e a nosa cultura organizativa, o cal nos proporcionará unha visión integral do negocio, onde, grazas á incorporación de plataformas de xestión e tratamento de datos, poderemos desenvolver análises e estratexias empresariais baseados na realidade do noso segmento de mercado e da evolución de nosas propias accións empresariais.
 
Ademais, a centralización da información, permítenos saber en todo momento a madurez de cada proceso e acceder dunha maneira áxil aos contidos, podendo proporcionar aos nosos clientes e colaboradores unha información, practicamente instantánea. Respecto a esta información, non podemos esquecer destacar un dos mellores sistemas de almacenamento da mesma, a nube. Estes sistemas, cada vez máis estendidos, fan que podamos acceder de maneira inmediata e centralizada á información. Con todo, será crucial non desatender a súa seguridade.
 
Doutra banda, outra das claves nunha transformación dixital da súa empresa é a simplificación dos procesos, obtendo deles unha racionalización dos mesmos, que nos permitirá abordar novas capacidades comerciais e a incorporación de novidades dunha maneira máis eficiente. Para iso, será importante a formación no uso destes sistemas, onde procesos antes  tediosos, agora prodúcense dunha maneira áxil. Dita transformación moitas veces, pasa por  descatalogar software e hardware, xa obsoleto e incorporar a información anterior ao novo sistema, aforrando custos de mantemento.
 
Ademais, esta incorporación fai da mobilidade un factor fundamental, onde todos os membros da organización, en función dos seus perfís, teñen acceso en tempo real aos procesos, desde calquera lugar e dispositivo. Deste xeito, estes procesos fan que os recursos da empresa sempre estean dispoñibles e podamos basear o noso esforzo en actividades orientadas ao cliente.
 
Outra gran posibilidade que nos ofrece esta mellora competitiva, é coñecer en profundidade a segmentación real dos nosos clientes. Podemos descubrir as súas necesidades, os seus gustos, e a través de procesos novos, achegar un márketing dixital orientado a cada perfil.
 
"Se son capaz de achegar ao cliente xusto o que necesita, son capaz de mellorar a percepción de que a nosa empresa está pendente das súas necesidades".
 
Debemos ter en conta que a adaptación é un punto crave nos prestadores de servizos, é clave chegar ao cliente e satisfacer as súas expectativas. Neste caso, moitas veces necesítase unha realidade inmersa onde o cliente poida experimentar ou visualizar o produto ou servizo que vai gozar, ben sexa a través da realidade virtual, realidade aumentada, imaxes, vídeos, etc.
 
Unha vez consígase esta adaptación, será clave consolidar a fidelización do cliente, tentando sorprender con algo que non esperaba, e facer deste acollemento algo que lle faga volver.
 
Ademais, debemos estar presentes naquelas contornas tecnolóxicas que usa o noso público obxectivo, ben sexa a través da  RRSS,  APPs, o internet das cousas, etc., proporcionando ao usuario un espazo onde interactuar e onde poder contar a experiencia vivida.
 
Por último, outro aspecto fundamental que nos proporciona a transformación dixital da nosa empresa, atópase na economía colaborativa, onde podemos intercambiar produtos ou servizos entre prestadores e colaborar de maneira conxunta en calquera ámbito, proporcionando un beneficio para as empresas.
 
Á hora de innovar, debemos ter en conta tentar ter un elemento diferenciador ao deseñar o noso modelo de negocio e os nosos contidos. Ténsenos que distinguir como marca unha vez seleccionásemos as ferramentas que nos fagan competitivos, pero esa é outra historia.
 
José Luis Taboada Fernández 
Asesor TIC SmartPeme

Fonte:  SmartPeme