Actualidade

« Atrás

Que son os chatbots e como poden axudar ao teu negocio

Data:  mércores, 17 de xaneiro de 2018

Atopámonos inmersos nunha evolución en canto á forma en que os usuarios nos relacionamos coa tecnoloxía. É un feito: O uso de aplicacións de mensaxería supera con fartura ao de redes sociais e ademais, o 20% de procuras a través do móbil son de voz, principalmente a través de asistentes como  Siri (o asistente de  Apple).
 
Evidencias como estas preséntannos tendencias claras: Interfaces de usuario que tenden á súa eliminación e interacción co software baseada no recoñecemento da linguaxe natural e a intelixencia artificial, sen necesidade de pantallas, formularios ou menús. 
 
Para adaptar a estratexia de comunicación de calquera tipo de negocio a estas novas tendencias, as empresas teñen ao seu alcance os  chatbots ou  bots  conversacionais. Son ferramentas que permiten automatizar tarefas e interactuar de forma desatendida cos nosos usuarios.
 
Algúns exemplos de utilización de  chatbots son os asistentes para realizar accións dentro dun sitio web, solicitudes de noticias acerca dun tema concreto, un persoal  shopper nunha tenda  online, asistencia post-venda…
 
Os  chatbots son adecuados para o meu negocio?
 
Se te expós a idoneidade de implementar un  chatbot na estratexia de márketing do teu negocio, estes son algúns dos casos nos que podes identificar a conveniencia de telo:
 
- Os teus clientes solicitan información que non implica respostas complexas, polo que poden automatizarse.
 
- Atópasche nun nicho moi competitivo no que ter este tipo de servizo pode darche a vantaxe competitiva que marque a diferenza.
 
- Se adoitas recibir consultas moi similares entre si, de modo que as túas respostas son repetitivas e poden automatizarse.
 
- Vendes produtos de impulso ou que implican un proceso de decisión de compra relativamente curto. Neste caso, a asistencia á venda pode ser levada a cabo sen a intervención humana.
 
As principais vantaxes que obterás serán:
 
- Incremento da túa taxa de conversión, xa que ao asistir ao usuario no proceso de venda  online elimínanse posibles factores que fan abandonar o proceso en etapas intermedias.
 
- Diminución dos posibles erros humanos.
 
- Obtención de datos valiosos para a mellora dos teus produtos, servizos ou procesos debido a que os  chatbots poden recompilar información relevante mediante a súa interacción co usuario.
 
- Mellorar a percepción do teu negocio así como a experiencia de compra por parte do cliente.
 
- Incremento do compromiso do cliente coa túa marca.
 
Estratexia para deseñar un  chatbot
 
Para deseñar o noso propio  chatbot debemos ter en conta cal vai ser o servizo que queremos poñer a disposición do usuario. Baseándonos no devandito servizo, xa estamos en disposición de dar forma á personalización da experiencia  conversacional que queremos que achegue o noso  bot.
 
É este punto faise evidente a necesidade de establecer unha estratexia de contidos que dean forma a esta conversación, e estruturar devanditos contidos con opcións  predefinidas.  Deste xeito, o usuario pode seguir unha conversación co robot de forma lóxica e este sempre terá un contido, solución ou resposta adecuada.
 
Tamén existe a posibilidade de implementar  chatbots con plataformas de intelixencia artificial. Este tipo de  chatbots entenderán consultas abertas e poderán responder mediante unha conduta aprendida, sen necesidade de respostas ou opcións  predefinidas.
 
A popularización dos  chatbots xorde en abril de 2016 da man de Facebook, incorporando na súa plataforma de mensaxería,  Messenger, a posibilidade de implementalos sen necesidade de coñecementos de programación. Pero tamén podemos incorporalos noutras plataformas como a rede social Twitter, a  app de mensaxería instantánea  Telegram ou a ferramenta colaborativa  Slack.
 
Así que se buscas incorporar un novo membro ao teu equipo de traballo que che permita obter para o teu negocio os beneficios descritos neste artigo, un  chatbot é a túa solución.
 
Esther Garcinuño de Pablos
 
 

Fonte:  SmartPeme