Actualidade

« Atrás

A dixitalización empresarial como reto transformador do noso modelo de negocio

Data:  venres, 21 de outubro de 2022

 
A transformación dixital converteuse nun factor moi relevante para as empresas de todos os sectores e tamaños. A pandemia foi o impulso necesario para un proceso que, aínda que xa comezara no noso país, estaba lonxe de ser completamente real.  Ademais, grazas aos fondos Next Generation EU a través do Kit Dixital 2022 (Subvencións de dixitalización con Acelera PEME. Fondos Europeos de Recuperación Next Generation), as empresas xa poden materializar a transformación dixital e incorporala ao seu modelo de negocio.
  
Cada vez dámonos máis conta de que na nosa contorna irrompen novas tecnoloxías constantemente e cada vez máis actores involúcranse no desenvolvemento doutras que chegarán a formar parte das nosas vidas. Polo que, coa diversidade dixital actual, teremos que buscar a nosa propia fórmula de transformación dixital personalizada para o éxito do noso modelo de negocio.
 
Desa forma, varios factores xorden como valores principais á hora de abordar a transformación dixital do noso negocio.
 
O pilar principal son os datos. Vemos, como consecuencia máis directa das diferentes fases de transformación dixital, a inxente cantidade de datos que a nosa actividade empresarial xera e pode xerar nun futuro. Estes datos, correctamente procesados e tratados proporciónannos unha valiosa información para o negocio.
 
Grazas á análise de datos podemos chegar a descubrir puntos de ineficiencia nos nosos procesos e resolvelos de maneira eficiente, orientándoos á mellora do noso fluxo de traballo, implementar tecnoloxías machine learning e automatizar aqueles procesos repetitivos e pousados, entre outras funcionalidades.
 
Por iso, toma cada vez máis relevancia o almacenamento, xestión e custodia da información dentro das nosas contornas empresariais.
 
O uso de tecnoloxías de vangarda fai que nos adiantemos a acontecementos futuros con maior perspectiva e utilicemos mellores ferramentas na resolución de conflitos. Proba diso, foi ver que aquelas empresas que tiñan en marcha procesos de dixitalización foron as que mellor resistiron o primeiro impacto da pandemia.
 
Aínda que moitas empresas xa comezaron a introducir tecnoloxías de dixitalización nos seus procesos de negocio, é necesario seguir actualizándose e buscar estar á vangarda do sector. A tecnoloxía axuda ás empresas a adquirir competitividade empresarial sendo máis eficientes e resilientes ante os cambios que xorden día a día na contorna que nos rodea.
 
Actualmente, a automatización de procesos, a intelixencia artificial e a minería de procesos son as tecnoloxías máis punteiras.
 
Outro factor relevante é o talento innovador como elemento imprescindible dentro do factor humano das empresas.
 
A nosa empresa está formada por persoas de cuxo talento innovador depende o éxito da mesma. As persoas que forman parte da nosa organización deben ser capaces de adoptar solucións creativas (que formarán parte do Know-how da nosa empresa), ademais de contar con experiencia dixital.
 
Neste caso, a responsabilidade como empresa é xerar mellores e maiores capacidades dixitais nas persoas que forman parte da organización e atraer novos talentos que incrementen o valor da mesma. Ademais, para mellorar a posibilidade de retención dese talento debemos proporcionar á nosa contorna laboral melloras que contribúan a aumentar a satisfacción da persoa empregada, sen descoidar a parte salarial.
 
Tamén, debemos descubrir que colaboracións serían clave para a nosa mellora, descubrindo que modelos son máis eficientes, que socios tecnolóxicos son os máis adecuados ou que relacións con persoas ou empresas do noso ecosistema favorécennos máis para mellorar os nosos obxectivos empresariais. Esas alianzas estratéxicas permitirannos ter uns puntos de apoio que axuden á flotabilidade da nosa empresa.
 
Unha vez vaiamos conseguindo estes retos irémonos achegando cada vez máis cara a modelos de desenvolvemento de negocio e transformación máis eficientes e intelixentes. E, debemos lembrar sempre que en tecnoloxía e dixitalización falamos de modelos en constante evolución.
 
 
José Luis Taboada
Asesor TIC
 
 

Fonte:  SmartPeme