Actualidade

« Atrás

Google Analytics 4: Analítica web cun cambio de perspectiva

Data:  venres, 06 de novembro de 2020

 
O pasado 14 de outubro presentouse formalmente unha nova versión da ferramenta de analítica web por excelencia: Google Analytics. Millóns de contas en todo o mundo espertáronse cun novo aviso que incitaba a "actualizarse" a Google Analytics 4. Hai que actualizar Google Analytics? Desde cando existen versións de Google Analytics? E a pregunta máis importante: Que pasa con todo o meu historial de datos acumulado se me cambio a Google Analytics 4? A incerteza crecía e as persoas usuarias non sabían que tiñan que facer respecto diso.
 
Poñamos algo de luz a esta evolución de Google Analytics á que teremos que adaptarnos canto antes.
 
En que consiste Google Analytics 4?
 
Ata o de agora, as propiedades existentes para medir os datos de sitios web en Google Analytics utilizaban Universal Analytics (UA). Google Analytics 4 (GA4) é un novo tipo de propiedade. Unha evolución da xa existente propiedade "App + Web", que a partir de agora monitorizará os datos de todas as empresas, non só daquelas que dispoñan de aplicación móbil e sitio web. Esta configuración permite achegar información achega do comportamento das nosas persoas usuarias, independentemente da plataforma desde a que se conecten. 
 
Diferenzas entre Universal Analytics e Google Analytics 4
 
A continuación, detallaremos as principais diferenzas entre ambos os tipos de propiedades:
 
  • Modelo de medición: UA utiliza un modelo de datos baseado en sesións, e estas constitúen a base de todos os informes. Unha sesión é un conxunto de interaccións de persoas usuarias co teu sitio web nun período determinado. Con todo, GA4 utiliza un modelo baseado en eventos. Os eventos ofrecen información valiosa sobre o que ocorre nun sitio web ou aplicación, por exemplo páxinas vistas, clics en botóns, interacción da persoa usuaria coa túa web, etc. 
Deste xeito poderemos recompilar fragmentos de información que especifican de maneira máis completa e concreta as accións das persoas usuarias (importe das compras, títulos das páxinas visitadas, localización xeográfica, etc).
 
  • Obtención de Informes: UA ofrece informes multidispositivo e multiplataforma limitados, mentres que GA4 permite obter este tipo de informes dun modo máis completo. Ademais, os novos informes estrutúranse en torno ao ciclo de vida das persoas usuarias: Adquisición, Interacción, Conversión e Retención. Por exemplo, podemos saber que canles están a xerarnos nova clientela no informe de Adquisición, e utilizar os informes de Interacción e Retención para comprender as accións que realiza esta clientela, e se quedan tras a conversión realizada (contacto, compra, subscrición, solicitude de orzamento…).

  • Audiencias: Se a nosa web crea identificadores para as persoas usuarias que iniciasen sesión e enviámolos a Google Analytics, as propiedades de GA4 permitirannos crear audiencias baseadas nelas. Por exemplo: persoas ás que lles gusta viaxar, persoas que queren comprar un coche ou persoas usuarias que interactuaron previamente cos nosos produtos ou servizos. Isto axudaranos á hora de realizar campañas publicitarias, por exemplo, para non volver impactar a unha persoa usuaria que xa contratou o servizo anunciado.
  • Espazos de identidade das persoas usuarias: GA4 deseña un só percorrido de persoa usuaria a partir de todos os datos asociados á mesma identidade. Como estes espazos de identidade úsanse en todos os informes, permiten anular as persoas usuarias duplicadas e achegan unha visión integral máis unificada sobre as súas relacións co teu negocio.
  • Predicións baseadas en intelixencia artificial. Poderemos predicir resultados, como a taxa de abandono das persoas usuarias ou os ingresos potenciais que unha empresa podería obter dun segmento particular da clientela, baseándose na aprendizaxe de comportamentos. Isto facilitará a toma de decisións para identificar, por exemplo, as audiencias máis rendibles.
 
Debería comezar a utilizar Google Analytics 4?
 
Google recoméndanos comezar con esta nova propiedade desde hoxe mesmo. Se nunca utilizaches Google Analytics e non tiñas unha propiedade de Universal Analytics, a ferramenta ofrecerache comezar co tipo de propiedade máis actualizada: Google Analytics 4. Se xa utilizas Google Analytics, debes configurar unha nova propiedade de Google Analytics 4, á parte das propiedades convencionais que xa teñas. Así poderás comezar a recoller datos e aproveitar as funcións da nova propiedade a medida que vaian estando dispoñibles, mantendo intacta a túa configuración actual e o teu historial de datos. 
 
É importante que nos vaiamos familiarizando con Google Analytics 4, xa que no futuro será o único modelo existente de medición de datos na ferramenta de Google.
 
Se tes dúbidas acerca de como implementar esta funcionalidade no teu sitio web e/ou app, pide cita hoxe mesmo en Smartpeme e axudarémosche.
 
Esther Garcinuño de Pablos
Asesora TIC

Fonte:  SmartPeme