Actualidade

« Atrás

O novo formato de compresión de imaxes

Data:  venres, 04 de febreiro de 2022

 
 
A contorna dixital está en constante evolución, tentando chegar á optimización máxima dos seus recursos internos, xa que cada día a ciber poboación é maior. Para iso as persoas expertas céntranse en mellorar os recursos que máis espazo ocupan nos servidores, é dicir, as imaxes e os vídeos.
 
E, é que, nun mundo dixital onde cada día a imaxe é máis importante trabállase con diferentes formatos que nos darán opcións de compresión maiores e máis interesantes, así nace o novo formato AVIF. Este formato será a substitución do WebP, pero vosotr@s estaredes a dicir...que son o formato WebP e o formato AVIF?
 
Empecemos polo formato que se está utilizando actualmente na gran maioría dos espazos web que existen, o JPG, este é o formato de imaxe estándar que se usa para calquera imaxe que estea formada por píxeles. Entón, se xa temos o JPG, para que nos fan falta outros formatos?
 
Para conseguir maior compresión nas imaxes e facer que pesen menos, desta maneira cargarán antes nos servidores e por tanto nos nosos dispositivos, tanto ordenadores como smartphones. O formato WebP é o que máis compresión alcanza despois do JPG, e o que estaba a empezar a entrar nas nosas webs xa que, a mellor peso nas imaxes, mellor posicionaranos Google, pero chegou AVIF un novo formato que ofrece taxas de compresión ata un 30% mellores que WebP incluíndo algunhas características adicionais. Con todo, de forma contraria ao que ocorre no WebP, o formato AVIF só está dispoñible nunha pequena parte de navegadores.
 
Cando falamos de maior taxa de compresión non é ouro todo o que reloce xa que os problemas de compatibilidade cos navegadores son unha realidade. 
 
Actualmente todos os navegadores soportan WebP, bo todos non, en navegadores de Apple como Safari aínda non está introducido este formato, só sopórtase o formato coa versión Big Sur ou superior de Mac VOS (versións des actualizadas do sistema operativo).
 
No caso de AVIF, temos aparentemente o mesmo problema, actualmente só é compatible con Google Chrome para escritorio e Android, así que aínda quedan moitos navegadores que deben engadir compatibilidade con este formato. Con todo, as persoas expertas xa recomendan o seu uso, porque Google Chrome ten a maior cota de persoas usuarias e, por tanto, optimizando as imaxes para este navegador, conseguimos mellorar o rendemento da páxina web que inclúa esas imaxes, o que afectará á maior parte das visitas. 
 
Pero, que pasa coas demais persoas usuarias que non vexan a nosa web con Google Chrome? Pois que as imaxes serán inexistentes, ou darán erro, e si, a taxa de participación en Google Chrome é máis alta, pero non total. 
 
A continuación, resumimos as vantaxes e desvantaxes máis importantes do formato AVIF:
 
Vantaxes: 
  • Compresión mínima sen perda de información.
  • Menor peso nas nosas imaxes.
  • Carga máis rápida de imaxes en web.
  • Mellor posicionamento en Google.
 
Desvantaxes:
  • Non está adaptado a todos os buscadores.
  • Seguen experimentando co formato.
  • Usando outros buscadores que non sexan Google Chrome, as imaxes quedan en desuso.
  • Non soporta as características doutros formatos específicos como PNG ou GIF.
  • Non soporta as características vectoriais dun EPS ou un SVG.
 
Como conclusión, podería afirmarse que a única vantaxe positiva e útil deste novo formato AVIF é que comprime máis a imaxe, pero fóra disto, non ten ningunha característica destacable que non teñan os outros formatos clásicos que levamos usando desde que internet é internet.
 
A miña recomendación final é seguir usando JPG, cunha boa compresión de imaxe, e en canto o WebP estea optimizado para todas as plataformas de procura cambiar o formato. "Non podemos querer chegar á lúa antes de montarnos no foguete".
 
Lara Taboada
 
Asesora Imaxe
 
 

Fonte:  SmartPeme