Actualidade

« Atrás

O consumo no confinamento.Como cambiou o comercio electrónico en España co COVID-19

Data:  venres, 24 de abril de 2020

Desde que en España decretásese o estado de alarma, e con el entrásemos nunha fase de confinamento, os consumidores tivemos que cambiar de forma acusada os nosos hábitos de consumo. A partir da semana do 14-15 de marzo, o gasto medio con tarxeta por persoa cada día foi un 49% inferior ao gasto realizado no mesmo día do ano 2019. As causas: Por unha banda, o peche de establecementos comerciais non permite comprar de modo habitual produtos que non sexan considerados de primeira necesidade. Por outra, as saídas do domicilio habitual unicamente son permitidas para realizar certo tipo de actividades: para traballar, ir ao hospital ou centro de saúde, á farmacia ou ás tendas de alimentación. E tamén debemos incluír as recomendacións sanitarias de distanciamento social.
 
Por que cambiamos os hábitos de consumo? 
 
Por unha banda, como comentabamos anteriormente, as obrigacións impostas polos Reais Decretos e as recomendacións sanitarias fan inviables as compras como as coñeciamos anteriormente. Pero, ademais, como consumidores estamos experimentado un gran cambio de consciencia cara ao acto de "mercar". Centrámonos "no esencial" e percibimos determinados artigos ou servizos como non esenciais, polo que directamente aprazamos ou cancelamos a súa compra. A nivel global, seguimos a pirámide de Maslow, tanto nas nosas procuras online como nas compras que realizamos. É dicir, despois de centrar os nosos esforzos en asegurar os produtos de primeira necesidade, os consumidores centrámonos nos artigos e servizos que nos axudan a superar o longo período de illamento.
 
 
Fonte: contentsquare.com
 
 
Fonte: contentsquare.com
 
Cambios no e-commerce
 
Ante a imposibilidade de realizar certas compras de forma física, as procuras por internet con intención de compra creceron un 20% na segunda quincena de marzo de 2020, con respecto ao mes anterior. Ademais, experimentouse un incremento do 55% nas compras online durante a corentena.
 
En España, nótase de forma acusada a diferenza por sectores.
 
 
Fonte: Marketing4ecommerce
 
Os que incrementaron as súas vendas son:
 
- Alimentación e Saúde, como artigos esenciais.
- Moda deportiva e fitness, pola crecente actividade física que nos impuxemos no confinamento, e pola comodidade das pezas para vestir en casa. Tamén creceu a venda de máquinas de fitness.
- Material educativo, ante o peche de colexios e o auxe das actividades de entretemento infantil e manualidades. 
- Xardinería, mascotas, artigos para o fogar e electrodomésticos, grazas ao incremento de tempo en casa.
- Videoxogos e xoguetes, na área de entretemento.
 
Por outra banda, os principais e-commerce que se viron afectados negativamente son os dos seguintes sectores:
 
- Moda, accesorios e artigos aspiracionais, ao non considerarse esenciais.
- Servizos relacionados co turismo.
- Accesorios de automóbiles
 
Que podo facer como empresa?
 
Ante todos estes cambios, como empresa debemos adaptarnos para satisfacer as necesidades dos consumidores. Este é o gran reto agora mesmo. Debemos reaccionar con axilidade no curto prazo, pero tamén pensar no longo prazo. Algunhas das accións para realizar son:
 
- Analizar as tendencias de procura online. Plataformas como Google Trends ou Pinterest, permítennos detectar cales son os intereses e termos máis buscados polos nosos potenciais clientes.
 
 
 
Fonte: Pinterest
 
- Realizar un maior investimento en márketing online para atraer usuarios. Ao contrario do que cabería esperar, é unha gran oportunidade para mostrar os nosos produtos e servizos a uns consumidores hiperconectados a internet. Poida que as vendas non sexan directas neste momento, pero o potencial comprador debe coñecernos para ternos en consideración cando sexa o momento adecuado.
- Rebaixas e descontos especiais ou bonos regalo para momentos posteriores, de modo que se promovan as compras.
- Gastos de envío gratuítos para compensar os posibles prazos de entrega máis longos.
- Prazos de devolución ampliados.
 
Como tendas online temos que dar máis facilidades que nunca aos usuarios para animalos a realizar as súas compras sen saír de casa. Un bo servizo pode fidelizar aos clientes existentes e atraer aos novos. 
 
Sen dúbida, unha vez superado o coronavirus, a penetración do ecommerce no noso país será evidente. Cabe esperar que as vendas online descendan cando se reabran os negocios físicos, pero debemos ofrecer a mellor experiencia para manter a nosa tenda online ben posicionada, e que siga sendo rendible cando finalice o confinamento.
 
Como afectou o COVID-19 e o confinamento á túa tenda online? Plantéasche dar o salto á venda por internet ou mellorar a túa estratexia de márketing para potencialo? Se necesitas axuda en relación á venda online do teu produto ou servizo, ponche en contacto con Smartpeme e axudarémosche.
 
Esther Garcinuño de Pablos
Asesora TIC SmartPeme

Fonte:  SmartPeme