Actualidade

« Atrás

Coñece os tipos de plataformas de venda en Internet

Data:  venres, 27 de novembro de 2015

 

Á hora de nos propor comezar a vender produtos ou servizos a través de internet debemos analizar unha serie de factores que influirán no éxito ou fracaso da devandita comercialización. Entre eles atópanse os recursos económicos dispoñibles, os nosos coñecementos técnicos ou o percorrido do noso proxecto no tempo, entre outros. Baseándonos neles debemos facer unha das eleccións máis importantes: seleccionar a plataforma na que implementaremos o noso comercio electrónico. Elixir ben a plataforma evitaranos ter problemas de uso, de posicionamento en liña, de SEO, pero, sobre todo, evitaranos perder moito diñeiro.
 
Os diferentes tipos de plataformas de venda en liña que podemos atopar no mercado poden clasificarse en tres  grandes grupos:
 
1. Plataformas de comercio electrónico con aloxamento propio
Este tipo de plataformas requiren dun software descargable que debemos instalar e configurar nun servidor. Os datos estarán aloxados no servidor/hosting contratado e da seguridade debe encargarse o propio usuariado, así como das actualizacións do devandito software.
Polo xeral as funcionalidades incluídas adoitan ser bastante completas, pero se necesitamos adquirir funcionalidades adicionais estas adoitan ser de pagamento. É dicir, o software é gratuíto ou de licenza, e aínda que contan con amplas comunidades de usuariado e persoal de desenvolvemento, en caso de necesitar soporte adicional este pode comportar o pagamento polo devandito servizo. 
Son facilmente integrables con outras plataformas, por exemplo ERP ou outros programas de xestión empresarial xa son solucións de código aberto. 
Por último, hai que destacar que son altamente recomendables para proxectos escalables no tempo, para usuariado con coñecementos técnicos ou se dispomos dun orzamento medio/alto para a contratación dos servizos requiridos.
Exemplos deste tipo de plataformas son: Prestashop, Magento, WooCommerce, etc.
 
2. Plataformas de comercio electrónico con aloxamento externo
Este tipo de plataformas podería dicirse que nos achegan unha solución "chave en man", xa que non requiren instalación de software nin contratar un provedor de aloxamento: unha vez creada, a nosa tenda en liña estará na nube. Os datos almacenados atoparanse aloxados no provedor, polo que a seguridade da devandita información depende del, e as actualizacións da plataforma serán automáticas e gratuítas.
Ao contratar esta opción, xeralmente disporemos de diferentes plans de prezos, con diferente oferta de funcionalidades en cada un. Así mesmo, calquera funcionalidade adicional debe adquirirse de forma separada, sendo as integracións con aplicacións de terceiros máis complicadas que coas plataformas con aloxamento propio. 
Recoméndase utilizar este tipo de plataformas cando contamos cun orzamento moderado e cando queremos desenvolver un comercio electrónico de forma rápida ou para autónomos e micropemes que comezan a súa andaina en liña.
Exemplos deste tipo de plataformas son: Shopify, Prestashop Cloud, Xopie, etc.
 
3. Marketplaces
Un marketplace é unha plataforma que agrupa os produtos de numeroso persoal vendedor, ofrecéndolles a posibilidade de utilizar a súa infraestrutura e servizos para comercializar os seus produtos sen arriscarse a desenvolver e pór en marcha un comercio electrónico propio. O custo de formar parte deste centro comercial virtual adoita ser unha cota mensual ou unha comisión por cada venda realizada. 
Como vantaxes destacaremos que nos aproveitamos da posición web e publicidade en liña do marketplace en beneficio propio, así como da xestión de cobros e loxística, xa que son servizos que pode achegarnos a propia plataforma. Pero tamén debemos ter en conta os seus puntos negativos, xa que a nosa marxe de beneficio será inferior. Dentro da mesma plataforma podemos ter competencia directa e debemos rexernos por unhas normas establecidas.
Recoméndase ter presenza en marketplaces, se o noso orzamento é limitado, para comprobar a aceptación de determinados produtos a pequena escala ou para introducirnos co menor risco posible en mercados internacionais.
Exemplos deste tipo de plataformas son: Amazon, Ebay, Rakuten, etc.
 
Esther Garcinuño
Asesora TIC CPAE 2.0

Fonte:  CPAE