Actualidade

« Atrás

Como podo saber se son rendibles as miñas campañas. O ROI en redes sociais

Data:  venres, 07 de agosto de 2020

Hoxe en día, todo profesional ou empresa con presenza en redes sociais deuse conta que realizar publicacións de forma periódica e manter unha estratexia implica tempo. Pero tamén implica diñeiro. Tanto se realizamos campañas publicitarias, coma se non pagamos por anuncios en redes sociais, estamos a incorrer nun custo. Pero, realmente sabemos cal é o ROI da nosa presenza en redes sociais? É dicir, este investimento en tempo e diñeiro está a reportarme algún tipo de beneficio ou realmente estou a incorrer en perdas? 
 
As siglas ROI (Return On Investment ou Retorno sobre o Investimento) definen un dos indicadores máis importantes a ter en conta para sabelo, e calcúlase mediante a fórmula:
 
 
Este resultado devolveranos unha porcentaxe de beneficio, por tanto, canto máis alto, mellor. Se o resultado é negativo, as accións realizadas non foron efectivas e debemos expornos un cambio de estratexia. 
 
Exemplo de cálculo: Se o beneficio dos pedidos que recibimos foi 600€ e os nosos custos foron de 200€, o noso ROI= (600 – 200)/200 x 100=200%. Por tanto, o noso beneficio foi o dobre do que investimos en campañas, tempo, etc. 
 
Coñecer o ROI das nosas accións en redes sociais tamén nos permitirá coñecer cales das nosas redes xeran máis ingresos ou detectar puntos de mellora, por exemplo.
 
Como calculo o ROI das miñas campañas en Redes Sociais?
 
Antes de calcular o ROI é importante ter en conta a definición dos nosos obxectivos, xa que estes non sempre son monetarios. Pode que queiramos incrementar as nosas vendas, pero tamén aumentar o noso recoñecemento de marca, ou a interacción da nosa audiencia. Por iso, debemos establecer os indicadores cos que mediremos cada un destes conceptos.
 
Algúns exemplos de obxectivos, cos seus correspondentes indicadores en redes sociais, son:
 
  • Se o noso obxectivo é crear branding, é dicir, mellorar a nosa imaxe de marca, que a nosa clientela potencial tómenos en consideración, o noso indicador pode ser o número de impresións das nosas publicacións ou as campañas en cada unha das nosas redes.
  • Se o noso obxectivo é crear unha comunidade a través das nosas redes sociais, podería ser interesante medilo a través do número de seguidores/as conseguidos tras unha acción ou nun período de tempo.
  • Se ademais o que queremos é que esa comunidade sexa activa, implíquese coa nosa marca, o noso indicador sería o compromiso, o número de interaccións: clics, mensaxes, comentarios, comparticións… que fan que o noso contido en redes sociais xere un alto nivel de afinidade cunha empresa.
  • Os nosos obxectivos, evidentemente, tamén poden ser monetarios, e por iso tamén podemos utilizar como indicadores as vendas de produtos ou servizos conseguidas. Pero non só debemos fixarnos nas vendas, senón no beneficio obtido, é dicir, a mellor relación posible entre os custos incorridos e as vendas obtidas. 
Para un resultado máis detallado, existen numerosas ferramentas de cálculo do ROI en liña. Aquí deixámosvos un exemplo de calculadora de ROI:
 
 
 
Por último, e como recomendación, é importante non centrarse unicamente neste dato para tomar decisións, xa que sempre haberá outros aspectos estratéxicos que considerar. Pero é un bo punto de partida para xustificar que pasos seguir ou realizar comparativas entre accións ou estratexias en redes sociais e en márketing en xeral.
 
Esther Garcinuño de Pablos
Asesora TIC

Fonte:  SmartPeme